söndagsplugg

Jag lovar mig själv hela tiden att jag inte ska skjuta upp allt jag har att plugga hela tiden, men varje söndag så sitter jag alltid där och är stressad inför varje prov och känner att jag lika gärna kan lägga ner det. Varför sätter jag mig själv i de här situationerna?! Bara jag själv som får lida för det antar jag.. Nu har jag suttit och läst medeltidens alla jäkla delar i snart 2 timmar och kan ungefär lika mycket nu som när jag började, dvs ingenting!

Ska göra mig iordning nu för att sedan gå ner och slå in saras present, åka förbi ida och sedan vidare till sara. ska bli kul att träffa er igen :) tänka på annat just nu..

"Också för den katolska kyrkan blev senmedeltiden en krisperiod, då den förlorade mycket av sitt anseende. Den tid var förbi då påven stred mot kejsaren om herraväldet över kristenheten. Under en stor del av perioden bodde han inte ens i Rom utan i staden Avignon, där han nästan blev ett verktyg i den franske kungens händer. Tidvid fanns det två eller tre påvar som med stöd av olika världsliga makthavare gjorde anspråk på ledningen. Allt detta medverkade till att kyrkan moraliska och religösa auktoritet blev ifrågasatt."  KÄNNS SÅ VÄRT ATT VETA!


Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig ♥                                               


Kom ihåg.. man vet aldrig vad man hade,
 förrän man förlorade det- PUSS julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0