gööööteborg

jag är kär i staden. jag har varit kär i den staden ända sedan barnsben och grinade när jag skulle åka hem även som liten. staden, människorna och dialekten gör att jag får gåshud. människor som verkligen känner mig vet att jag diggar två saker grymt mycket här i livet. det ena är göteborg och det andra är utlänska killar. jag vill redan tillbaka

jag, ida, sara und bex tog tåget i måndags morse till sveriges näst största stad. göteborg alltså. den här resan har blivit mer minnesvärd än jag någonsin kunnat föreställa mig. fatta 4 stycken tjejer från nedre delen av norrland (skämt och sidor) som smygåker spårvagn, som gapar på ett hotell/vandrarhem klockan 2 på natten och som pratar så att folket knappt hör vad man säger. kan det bli bättre?! nej! balder tog vi med en storm och har snyggaste kortet som kommer att finnas här inom ett par timmar. jag lovar att till och med tjejen som skulle skriva ut korten åt oss i shopen därnere garvade åt oss. det sjuka är också att kortet speglar verkligen hur vi är som personer. allan svensson åt på restaurangen som vi gick förbi på avenyn och pinsammare finns inte än att alla vi vänder oss om sen. hell yeah

kommer lite minnesvärda saker som vi kommer garva åt länge, länge!

för det
1a. idas imitation av hur kungen utför fysiska aktiviteter med silvia är verkligen de här 3 dagarnas höjdpunkt. jag har aldrig garvat så mycket i hela mitt liv. den fanns till och med med oss på tåget hem. hahaha
2a. tiopoängarn. jag hoppas att ni förstår precis vad det syftar på. alla vi fyra verkligen dreglade efter denna otroligt snygga kille som stog framför oss i kanonen-kön. nu är jag allvarlig när jag nästan vet att både sara och ida önskade att de också var singlar denna kväll. kort sumering- fixat hår, bruna ögon, vit t-shirt, skitsnygg tatuering på armen, slitna ljusa jeans och sneakers + skäggstubb, men det bästa= göteborsk dialekt. han gjorde kanonen-kön rolig!
3a. jag-sitter-här-i-ventern-och-spelar-lite-dota. satt emokillar från tyskland och norge och spelade data utanför vår dörr nästan hela våran vistelse i gbg. the song reminds us of them!
4a. vitbrallan. ännu en gång i kön till vattenattraktionen collorado(?) där det dyker upp en kille med vit jeans, vit t-shirt och vitt hår. han och hans kompis ville promt åka med oss och bad och bönade åt tjejen som gav alla deras platser. första kanske skönaste killen som verkligen diggade 4 tjejer med annan dialekt och som garvade konstant. västmanland är inte så dåligt iaf
5a. att de här dagarna verkligen har utnyttjats på bästa möjliga sätt. vi har verkligen haft askul, samtidigt som vi kunnat unna oss shopping och kul grejer.

det finns inte mycket mer att säga än att jag verkligen redan nu efter att ha kommit hem för ca 4 timmar sen redan saknar göteborg något grymt mycket. jag vet att vi kommer tillbaka nästa år och då är de krogen som gäller. 4 tjejer som fyllt arton. hell yeah. nya minnen och nya bravader. nu vet att jag älskar er till tusen. göteborg -08. kärlek och ännu mera kärlek.

puss juulia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0